Imieniny
Imieniny: Zenona, Juliusza
Pogoda
Menu
Banery
Wstępny nabór zgłoszeń od osób zainteresowanych pomocą Gminy Nidzica w usuwaniu z nieruchomości wyrobów zawierających azbest.
Gmina Nidzica zamierza ubiegać się w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie o dofinansowanie realizacji zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy. Przedsięwzięcie będzie obejmowało pokrycie kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie gminy Nidzica.
Program planuje się realizować wg następującego schematu:
Nabór przez Gminę wstępnych zgłoszeń od właścicieli nieruchomości
↓
Złożenie przez Gminę wniosku o dofinansowanie do WFOŚiGW na podstawie danych ze zgłoszeń
↓
W przypadku uzyskania dofinansowania Gmina podpisuje umowę z firmą, która będzie demontować azbest i przekazywać do utylizacji
↓
Złożenie przez Właścicieli nieruchomości wniosku o udział w programie wraz ze wskazaniem terminu wykonywania prac. Po zakwalifikowaniu do udziału w programie właściciel nieruchomości podpisuje umowę z Gminą.
↓
Firma w terminie ustalonym z Gminą i właścicielami nieruchomości demontuje azbest, transportuje na składowisko i przekazuje do utylizacji
↓
Właściciele nieruchomości wykonują nowe pokrycie dachowe we własnym zakresie i na swój koszt
Zgłoszenia osób zainteresowanych pomocą Gminy Nidzica w usuwaniu wyrobów zawierających azbest będą przyjmowane do dnia ogłoszenia konkursu WFOŚiGW w Olsztynie.
Wraz ze zgłoszeniem należy złożyć aktualną „Informację o wyrobach zawierających azbest” oraz „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” określającą stopień pilności usunięcia wyrobu zawierającego azbest lub jego zabezpieczenie – dotyczy osób, które nie złożyły ww. dokumentów w 2024 r.
Poziom dofinansowania będzie znany po rozstrzygnięciu konkursu.
Wypełnione zgłoszenia należy składać w Biurze Obsługi Klienta /pok. nr 1/ Urzędu Miejskiego w Nidzicy bądź przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Nidzicy,
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica.
Dodatkowych informacji można uzyskać w Wydziale Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, pok. nr 43 bądź pod numerem telefonu 89 625 07 45.
Dopełnienie formalności związanych ze zgłoszeniem prac polegających na wymianie pokrycia dachowego
z płyt azbestowych do Starostwa Powiatowego w Nidzicy leżeć będzie po stronie zgłaszającego/wnioskodawcy.